یک روش کارا جهت شناسایی حملات سیبل در شبکه های بین خودرویی
کد مقاله : 1010-CYSP2023 (R2)
نویسندگان:
زهرا حر آبادی فراهانی *
مهندسی کامپیوتر نرم افزاز - فنی و مهندسی دانشگاه تهران شمال - تهران - ایران
چکیده مقاله:
در شبکه های بین خودرویی،خودروها به صورت کاملاً خودمختار با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و یک شبکه غیرساختارمند بی‌سیم ایجاد‌ می‌کنند.در شبکه‌های موردی بین خودرویی هیچ‌ ایستگاه یا گره مرکزی، مدیریت و کنترل شبکه را برعهده ندارد و شبکه از یک سری خودرو تشکیل شده که متحرک بوده و جای ثابتی ندارند. این مساله باعث شده است که تهدیدات امنیتی فراوانی این شبکه ها را تهدید کند.بدین منظور برای مقابله با حملات سیبل در شبکه های موردی بین خودرویی ارائه شده است.در اینجا با یارگیری گره ها و اثبات هویت گره ها بر مبنای تاییدیه گره های یار سعی در مقابله با نفوذ به این شبکه ها دارند. بدلیل پویایی بسیار بالای شبکه های بین خودرویی، مدت زمان همسایگی دو گره جهت یارگیری گره ها پارامتر بسیار مهمی است. بدین شکل که هدف انتخاب گره هایی است که مدت زمان زیادی مجاور یکدیگر باشند. لذا رویکرد اصلی در روش پیشنهادی این است که گره های یار بر مبنای جدول همسایگی گره ها تعیین گردند.در اینجا در روند یارگیری از گره هایی با مسیر یکسان و مدت زمان همسایگی بیشتر به عنوان گره های یار استفاده نماید. پس از تعیین گره های یار،روش پیشنهادی بر مبنای کلیدهای عمومی به واسطه گره های یار اقدام به تایید پیام های امن درون شبکه می نماید. به طوریکه اگر فرستنده پیام گره ای امن درون شبکه باشد، گره یار کلید عمومی خود را با پیام ارسالی گره فرستنده هش می نماید. نتایج شبیه سازی ها که با شبیه ساز ns-2 پیاده سازی شده اند
کلیدواژه ها:
شبکه‌های موردی بین خودرویی، حملات سیبل، جداول همسایگی
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است